Vroem! Vroem! Neem een kijkje in de garage en ontdek wat daar allemaal gebeurt!
Dit project bevat taal- en rekenactiviteiten, een muziekles met een uniek lied van Jeroen Schipper, een bewegingsles, activiteiten rondom natuur en techniek en Engels en suggesties voor de hoeken bij het boek ‘Willewete De garage’ van Pierre Winters en Frodo De Decker. Dit project bevat activiteiten voor ongeveer drie weken.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Kleuteruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Download hier de lesdoelen van dit project.
Koop het bijbehorende boek rechtstreeks bij onze partner Leesvink:
estermonnereau –
Wat een heerlijk project van kleuteruniversiteit is dit!
Wij werkten met het thema van A naar B en gebruikten dit project daarbij. Van tevoren bekeken we de auto van de juf onder de motorkap en gingen we op bezoek bij een echte garage. Hierdoor ontstond er direct mooi spel en werd er een garage in de klas gemaakt. Ook buiten spellen de kinderen Anwb. De lessen uit het project sloten hierbij fantastisch aan. Na elke les hoorde ik elementen terugkomen in het spel van de kinderen. Na de les kentekens moesten er bijvoorbeeld overal nummerborden komen. Ook het leuke lied dat erbij zit viel in de smaak. We sloten het project af met de gymles. Dikke pret!
Voor herhaling vatbaar dit project.
sharayavanwilsem (geverifieerde eigenaar) –
De kinderen mochten zelf een thema kiezen en kozen de garage. Dus gingen we aan de slag. De kinderen waren vanaf het begin meteen actief betrokken.
Zelfs zo betrokken dat kinderen die normaal niet praten wel wat zeiden in het spel naar mij toe.
Iets aan de hand? Lekke band! Vonden de kinderen erg grappig. Elke keer als je iets aangeeft wat er met je auto is kreeg je antwoord met een ander woord dat rijmt. Dit hebben ze ook nog een tijdje zelf zo gedaan.
De opdrachten kwamen ook steeds terug in het spel en verrijkte het spel van de kinderen.
We hebben mijn auto van binnen en buiten bekeken, we hebben nummerborden vergeleken met elkaar. Bij het buiten spelen werd er steeds weer gekeken op straat naar de auto en werden ze vergeleken op kleur, formaat, merk en nummerbord.
Erg leuk project en zeker voor herhaling vatbaar!
Maaike Blomsma –
Weer een heerlijk project van kleuteruniversiteit!
Dit thema hebben wij gebruikt toen we schoolbreed een verkeersdag hadden.
De activiteiten zijn gevarieerd, leuk en natuurlijk leerzaam.
De kinderen hadden wel echt een favoriete les. De activiteit “schokdempers” was echt geweldig! Met deze activiteit werkten we aan auditieve synthese en de kinderen bleven er maar naar vragen!
Ook de les met de kentekens vonden de kinderen erg leuk.
Deze periode stond ook werken met geld op het programma bij ons. Ook daar was een leuke activiteit bij.
Ik vond het een fijn project en ik ga hem zeker nog eens gebruiken!