In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is ambassadeur Anouk (@jufnoek) aan de beurt! Anouk geeft les in een groep 1/2 en is ambassadeur van Kleuteruniversiteit. Zij ging aan de slag met het thema ‘Wij gaan naar de dieren’ met het project ‘De dierentuin‘.
Ga mee naar de dierentuin! Er valt van alles te beleven. Probeer bij de krokodillen te overleven. Volg de dierenverzorger van uur tot uur en meet de giraffen, wat een avontuur! Voer de pinguïns, tel de apen en leer wanneer de dierenoppasser gaat slapen.
Een bijzonder goed gevuld lespakket aan de hand van het boek ‘Willewete Naar de Dierentuin’, waarmee je 3 weken aan de slag kunt. Het pakket bevat vele taalactiviteiten, rekenactiviteiten, spelactiviteiten en prachtige werkbladen. Kijk jij mee in de week van Anouk?
Maandag 8 april
“Samen in het Willewete boek kijken om te leren over de dieren in de dierentuin.”
“In onze themahoek wordt een dierentuin gemaakt. Het naambordje hangt er al.”
Dinsdag 9 april
“De kinderen maken zelf de openingstijden voor de dierentuinhoek.”
“Als groepswerk maken we een tak voor in de themahoek. Ieder kind maakt een blad.”
Woensdag 10 april
“Dit thema vraagt om het bouwen van een dierentuin! Met verschillende materialen worden de dierentuinen gebouwd in de klas.”
“De ribben worden op volgorde in een rij gelegd.”
Donderdag 11 april
“Het voer wordt gewogen. Zijn de dieren planteneters, vleeseters of alleseters?”
Vrijdag 12 april
“Er wordt gerekend met het spel ‘Dierentuin directeur’ van Kleuteruniversiteit.”
“De dieren worden gemeten. Hoeveel blokjes heb je nodig om de aap te kunnen meten?”