In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is ambassadeur Manon (@juffie_manon) aan de beurt! Manon ging in haar klas aan de slag met het project ‘Maurits Muis en het meisje met de parel‘.
Elke avond, zodra het stil is geworden in het museum, komt Maurits Muis tevoorschijn.
Hij wil op bezoek bij zijn Meisje met de parel. Maar waar is ze?
Help Maurits en zijn vrienden bij de zoektocht naar de dief én het Meisje.
Dit project voor zo’n 3 weken bestaat uit taal- en rekenactiviteiten en sociaal-emotionele activiteiten, Engels en motoriek. Daarnaast zijn er veel kunstactiviteiten, die dieper ingaan op de schilderijen die centraal staan in het boek ‘Maurits Muis en het Meisje met de parel‘ van Ingrid & Dieter Schubert. Kijk jij mee in de week van Manon?
Maandag 12 februari
“We werken rondom het ‘Maurits Muis en het Meisje met de Parel.”
“We bieden op de verschillende schilderijen die te koop zijn. Wie biedt het hoogst?”
Dinsdag 13 februari
“De kinderen maken schilderijlijsten op de kralenplanken met een mooi patroon.”
“De Mona Lisa wordt nagemaakt met wasco.”
Woensdag 14 februari
“We spelen een bordspel waarbij we de kleuren in het Engels oefenen.”
Donderdag 15 februari
“Er wordt druk geoefend met het kopen van kaartjes in het museum.”
“We programmeren Maurits Muis door het museum.”
Vrijdag 16 februari
“We oefenen met de plattegrond. Waar is het Meisje met de Parel verstopt in de klas?”
“We maken met verschillende materialen een echte Piet Mondriaan.”