In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is Linda (@juflinda.m) aan de beurt! Linda is werkzaam in groep 1/2 en is ambassadeur van Kleuteruniversiteit.
Deze week ging haar klas aan de slag met het project ‘Nederland‘. Ga op reis door Nederland en ontdek alle provincies. Het project is geschreven bij het boek ‘Dit is Nederland‘ van Mack. Bezoek vanuit Groningen de Waddeneilanden en leer de rangtelwoorden, bind in Friesland de schaatsen onder en oefen link en rechts. In Drenthe dans je de klompendans, in Overijssel kijk je mee met de koe en onthoud je wat hij ziet. In Gelderland bezoek je Slot Loevenstein en in Flevoland hap je een haring met klanken. Ga jij met Linda mee op reis?
Maandag 18 april
“Molens, molens en nog een molens! In Nederland hebben we er genoeg van.”
“We hebben ons eigen land- en zuivelwinkeltje. Hier verkopen de kinderen allerlei melkproducten en oefenen de kinderen met betalen en het helpen van klanten.”
Dinsdag 19 april
“Tulpen horen natuurlijk ook bij Nederland. We knutselen ze op verschillende manieren.”
“Bewegend leren doen we graag! We zijn naar buiten gegaan waar we afbeeldingen vonden die de kinderen zelf konden tellen. Op hun antwoordblad noteerde ze de juiste aantallen. Wat een enthousiasme bij de kinderen, heerlijk!”
Woensdag 20 april
“Delfts blauw hoort natuurlijk ook bij Nederland. De kinderen hebben ze Delfts blauwe bordjes gemaakt!”
“Hoe ziet jouw stad eruit? Het ene kind is de uitvoerder en bouwt een stad die de ander niet ziet. Als hij klaar is, legt hij zo gedetailleerd mogelijk uit hoe zijn stad eruit ziet, zodat de ander hem kan nabouwen.”
Donderdag 21 april
“Het project neemt ons mee naar Den Haag. We maken een route van Paleis Noordeinde naar de Ridderzaal.”
“Bij elk goed verzonnen woord wordt er een container op het schip geplaatst!”
Vrijdag 22 april
“De kinderen maakten zelfportretten, net zoals Vincent van Gogh.”