In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is Kim (@jufkimthewissen) aan de beurt! Kim is werkzaam in groep 1/2 en is ambassadeur van Kleuteruniversiteit. Deze week ging haar klas aan de slag met het project ‘SuperFinn – mindset en zelfvertrouwen’. SuperFinn kan alles, als hij zijn supercape maar om heeft. Zonder cape is hij gewoon Finn. Of toch niet? In dit project leren de kinderen alles over superhelden, hun eigen mindset, durven en vertrouwen hebben in jezelf en elkaar. De activiteiten sluiten aan bij het prentenboek ‘SuperFinn en zijn cape‘, van Bianca Antonissen en Julie Mellan. Kijk jij mee in de week van Kim?
Maandag 4 april
“Deze week gaan wij in de klas aan de slag met het project ‘SuperFinn!’. Finn was zijn cape kwijt. Wij hebben de cape gevonden en een brief terug geschreven dat hij er toch beter op moet letten!”.
“Aan de hand van de blog van juf Manon hebben we geoefend met het maken van leervragen. Wat willen we allemaal leren tijdens dit projecten?”.
Dinsdag 5 april
“De kringactiviteit: ‘Hoe ziet een superheld eruit en wat kunnen ze allemaal?”.
Woensdag 6 april
“We hebben genoeg inspiratie om zelf een superheld te gaan knutselen aan de knutseltafel.”
“Superhelden kleien op de kleimatten van Kleuteruniversiteit!”.
Donderdag 7 april
“Superhelden vangen boeven, net als de politie! De boeven zijn geweest en hebben ‘gestolen’. Waar is iets weg?”.
“In de beweeghoek oefenen we om net zulke spierballen te krijgen als onze superhelden! Dit doen we door middel van de beweegposter en het beweginsspel”.
Vrijdag 8 april
“We oefenen met het maken van superhelden op de kralenplank, de voorbeelden zijn natuurlijk van Kleuteruniversiteit!”.
“Oefenen met superkrachten. We bedenken zelf zinnen bij de verhaalplaten van het boek SuperFinn”.