Wouter Kabouter moet binnenkort op ‘Groot Kabouterexamen’ en dat vindt hij enorm spannend. Om goed voorbereid te zijn, vraagt hij jouw groep om hulp.
Een project voor alle leerkrachten en andere geïnteresseerden die graag meer willen doen met het vakgebied natuur en techniek, maar niet goed weten hoe of waar ze moeten beginnen. Dit project bevat ook het pindakaaslied van Jeroen Schipper in MP3 formaat (het liedje is ook zónder het project verkrijgbaar: kleuteruniversiteit.nl/winkel/pindakaas-lied).
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Kleuteruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Janneke van de Groes –
Een inspirerend thema. Het hele jaar door te gebruiken, maar het beste in de herfst. Door een fantastische opening met voetstapjes en een mini kabouter briefje waren de kinderen helemaal enthousiast. Wouter Kabouter wil samen met de kinderen in de klas komen leren. De kinderen zijn allerlei plekken voor hem gaan maken zodat hij bij ons in de klas mocht komen. De betrokkenheid was groot.
Een project wat niet vanuit een boek is geschreven maar vanuit hele leuke en uitdagende opdrachten. Als leerkracht kun je helemaal je eigen draai geven aan dit project. Je bent continu met natuur en techniek bezig. Een thema die voor herhaling vatbaar is.
Het spellenpakket Natuur en techniek is goed te combineren met dit thema.
Nynke –
We hebben dit thema geopend met de voetstapjes van Wouter Kabouter in de klas. De kinderen kwamen binnen en waren helemaal verrast en super enthousiast. Ze volgden de voetjes en kwamen uit bij de deur naar het grasveld achter school. Wie zou hier gelopen hebben? Of heeft juf niet goed schoongemaakt misschien? De kinderen hebben allemaal redenen bedacht hoe die voetstapjes in de klas konden komen. Waar zouden de voetstapjes heen gaan? En dan… heeft juf een briefje gevonden. De voetstappen zijn van Wouter. De kinderen vonden het geweldig en gingen helemaal op in het verhaal. Het is geweldig om te zien hoe enthousiast de kinderen werden en ook gedurende het project bleven. Ik kijk er naar uit dit project weer eens te doen!