Als wij woorden leren, zullen wij alle keren, het bord voller maken,
met heerlijke smaken, zout, zuur en zoet, leer de woorden goed!
In dit KET-project maken de kinderen kennis met het thema restaurant. Het project bevat woordenschatactiviteiten voor kinderen met een vertraagde taalverwerving die extra taalbehoeften hebben en kan naast het reguliere Kleuteruniversiteit project Het restaurant worden ingezet. Het kan ook zonder het reguliere project gebruikt worden. Het project is gebaseerd op, en maakt gebruik van, het prentenboek ‘De kok’ van Liesbet Slegers.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Kleuteruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Download hier de lesdoelen van dit project.
Koop het bijbehorende boek rechtstreeks bij onze partner Leesvink:
amandameijers –
In mijn groep zitten veel anderstalige kinderen. Voor deze specifieke doelgroep zoek ik vaak naar KET-projecten welke ik in combinatie met een regulier project kan gebruiken. Zo kwam ik bij dit project uit wat ik in combinatie met het reguliere project ‘het restaurant’ heb gebruikt. Wij werken in de kleutergroep met een ‘schakelklas’ waarbij de anderstalige kinderen extra kringmomenten krijgen waarbij de focus heel erg ligt op taal. Door dit project te gebruiken bouw je gericht aan het uitbreiden van de woordenschat van verschillende vakgebieden. Echt waanzinnig! Wat een heerlijk project om mee te werken! Er zijn voldoende activiteiten om het thema mee te vullen. We hebben er enorm van genoten!