De week van Chantal

In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is Chantal (@jufchantal__) aan de beurt! Chantal geeft les in groep 1/2 en is ambassadeur bij Kleuteruniversiteit. Ze ging in haar klas aan de slag met het project ‘Boer Boris en de dino‘.

Boer Boris, Berend en Sam vinden een reusachtig bot in de ploegenschaar. Van welk dier zou dit bot zijn? Samen gaan ze op onderzoek en beginnen te graven. Al snel ontdekken ze honderd botten, inclusief een schedel…

Laat de kinderen het bottenmysterie ontrafelen aan de hand van de denksleutels. Dit project voor zo’n 3 weken bevat reken-, taal-, beweeg-, beeldende- en techniekactiviteiten bij het prentenboek ‘Boer Boris en de dino‘ van Ted van Lieshout en Philip Hopman.  Kijk jij mee in de week van Chantal?

Maandag 10 februari

“In de tufftray staat een dinobos.”

“We meten met onze handen en voeten hoe groot de voetstappen zijn.”


Dinsdag 11 februari

“De kinderen noteren de informatie op het actieblad, afkomstig uit het pakket ‘Actiebladen dinosaurussen‘.

“Er worden dino’s gemeten.”


Woensdag 12 februari

“Maar er wordt ook geverfd op het verfbord!”.


 

Donderdag 13 februari

“Boer Boris vond een bot, die vervoeren wij met onze zelf gemaakte wagen.”

“Er wordt een treinbaan gebouwd om het dinobos heen.”


Vrijdag 14 februari

“De kinderen kleuren dino’s en vertellen aan een klasgenoot hoe ze dit doen.”

“Door te tellen en noteren, maken we grafieken.”