In deze rubriek nemen we een kijkje in de klas van een collega. Deze week is Renate (@jufrenate) aan de beurt! Renate geeft les in groep 1 en 2 en is ambassadeur bij Kleuteruniversiteit. In haar klas gingen ze aan de slag met het project ‘Boer Boris en de dino‘.
Boer Boris, Berend en Sam vinden een reusachtig bot in de ploegenschaar. Van welk dier zou dit bot zijn? Samen gaan ze op onderzoek en beginnen te graven. Al snel ontdekken ze honderd botten, inclusief een schedel…
Laat de kinderen het bottenmysterie ontrafelen aan de hand van de denksleutels. Dit project voor zo’n 3 weken bevat reken-, taal-, beweeg-, beeldende- en techniekactiviteiten bij het prentenboek ‘Boer Boris en de dino‘ van Ted van Lieshout en Philip Hopman. Kijk jij mee in de week van Renate?
Maandag 5 mei
“Aan de slag met het project Boer Boris en de dino!”
“We ontdekken in onze dino themahoek.”
Dinsdag 6 mei
“Hoe zouden de ijseieren het snelst smelten?”
“Spelletjes spelen met het (dino) racespel.”
Woensdag 7 mei
“Aan de hand van het recept barst de vulkaan uit!”
“De kinderen verven een vulkaan.”
Donderdag 8 mei
“Aan de slag met dino loose parts!”
“We maken dinolandschappen. Even kijken: zien we de succescriteria terug?”
Vrijdag 9 mei
“Dino-eieren in de sensorische tafel.”
“Stegosaurus tikkertje!”