Een kleurrijk spellenpakket vol met gelach en getoeter, met acrobatiek en magische trucjes. Dit pakket bevat 10 grappige, informatieve en leerzame spellen met een uitgebreid doelenaanbod.
*** Let op! De aankoop van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Kleuteruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld, zie ook onze gebruiksvoorwaarden.
Van de auteur
Kom dat zien! Kom dat zien! Het circus gaat beginnen. In ons circus kan ieder kind een circusartiest worden, kijk maar:
We beginnen onze voorstelling met koorddansen. De kinderen lopen op een dun touw en lossen tegelijkertijd rekensommen op. Wat een show!
Na de koorddansers komt er een goochelaar om jullie te vermaken. Hij trekt konijnen uit zijn hoed en kinderen leren spelenderwijs hoeveelheden t/m 10 vergelijken. Is dat niet magisch?
Onze volgende act zijn de acrobaten. Kinderen laten acrobatische trucjes zien en lossen eenvoudige rekensommen op. Wat een stunt!
Daarna kunnen we genieten van de circusclowns. De kinderen oefenen synchroon tellen en leren omgaan met een wedstrijdelement.
Na de clowns komen zijn de jongleurs aan de beurt. Ze laten zien dat ze alle ballen in de lucht kunnen houden en oefenen tegelijkertijd hun grove motoriek en reactievermogen.
De volgende act is die van de sterke man. Wat kan hij grote, zware gewichten tillen! Kinderen helpen hem zijn evenwicht te behouden en gaandeweg leren ze hoeveelheden met elkaar te vergelijken.
Nu zijn onze circusdieren aan de beurt. Maar maak je geen zorgen, het zijn dieren die in het circus op mogen treden. Tijdens deze voorstelling leren kinderen meer over ‘het wilde dieren verbod’ in het circus.
Wat een mooie voorstelling was het toch! Wie het circus interessant vond, kan voor een dag circusdirecteur worden en de volgorde van de acts bepalen. Hij moet daar een goed visueel geheugen voor hebben.
Ook je eigen circus maken en zelf een circustent inrichten is mogelijk. Daarbij moet je probleemoplossend voor kunnen denken.
Wat een feest, een circus in de klas! Hopelijk beleven alle artiesten veel speel- en leerplezier tijdens onze voorstelling!
maartjeramakers –
Als je spelenderwijs aan de slag wil met doelen als splitsen, getallen of sommen, maar ook met letters of woordenschat dan is dit spellenpakket perfect! Wat een tof spellenpakket is dit! Het is een pakket dat ideaal gebruikt kan worden naast de reguliere circus-projecten. Of gewoon los, als je op zoek bent naar betekenisvolle activiteiten! De spellen kunnen gebruikt worden als kringactiviteit, maar ze zijn ook ideaal om te gebruiken in hoeken. Het spel ‘acrobaten’ speelde ik eerst in de klas: de kinderen beeldden een acrobaat uit die gekoppeld was aan een cijfer. Kinderen die het lukten splitsten getallen in twee bewegingen om zo een som te maken. Daarna konden de kinderen dit spel in de beweeghoek weer zelf spelen! Hoge betrokkenheid en een groot enthousiasme bij de kinderen! Dit spellenpakket kan ik zeker aanraden!