Werken met een geobord stimuleert de fijne motoriek, het ruimtelijk inzicht en de visuele waarneming van kinderen. In deze set van 72 kaarten maken ze verschillende vormen en figuren na of spiegelen ze deze. Er is ook gedacht aan ‘slimme kleuters’. In de set zitten kaarten waarbij een figuur maar liefst drie keer gespiegeld moet worden. Extra uitdagend!
Heb je geen geobord in de klas? Je kunt deze gemakkelijk zelf maken. Neem een prikbord of kurkplaat en prik daar ‘pushpins‘ in. Zorg voor een afstand van 5 centimeter per pin en werk met chenilledraad of gekleurde elastiekjes.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Kleuteruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Fien Melai-Husken –
Leuk om deze voorbeelden te hebben!! Kinderen vinden het heerlijk om zelf mooie figuren te maken, dus die vrijheid geef ik ze zeker, maar sommige kinderen vinden het juist heel leuk om echt iets na te maken! Van simpele voorbeelden tot hele uitdagende! Het is ook leuk om de voorbeeldkaarten in te zetten tijdens een circuit.
Fabine (geverifieerde eigenaar) –
Ontzettend veel voorbeelden! Heel leuk om te doen, heel afwisselend. De meeste zijn in zwart, maar sommige in kleur. Er zijn voorbeelden om te spiegelen en om dubbel te spiegelen, echt een uitdaging voor de slimme kleuters! Een leerzame, leuke activiteit.
Lia (geverifieerde eigenaar) –
De kleuters uit mijn klas speelden hier mee, dat bestond hoofdzakelijk uit zo veel mogelijk elastiekjes erop krijgen. Niets mis mee maar met de voorbeeldkaarten zijn ze nu gericht aan het werk en vinden ze het ook veel leuker. Loopt op in moeilijkheid en een welkome aanvulling voor het oefenen voor de fijne motoriek.
Ze komen nu ook vragen hoe ze voorbeeld kunnen maken als ze er zelf niet uitkomen. Ik heb niet alle kaarten bij de borden zitten, wissel per thema. B.v ruimte,, cijferwinkeltje en er zullen er nog wel veel meer volgen. Kortom een aanwinst voor de klas!