L.I.F.T. staat voor Leren, Inspireren, Fantaseren en Talenteren en is ontwikkeld om kinderen creatief en flexibel te laten denken. Ideaal voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong, al mag iedereen in de lift stappen. In dit L.I.F.T. product bij het boek ‘Boer Boris – een paard voor Sinterklaas’ van Ted van Lieshout en Philip Hopman, vind je 5 uitdaagtips, 12 Denksleutel-opdrachten en een activiteitenblad.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Kleuteruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Arina.vangelder –
Wat een fijn LIFT project is dit! Ik heb dit project ingezet voor mijn groep 3 naast het reguliere project voor groep 2. De aansluiting is dan heel makkelijk te vinden.
De kinderen genoten van de techniek denksleutel en bedachten manieren om Knol van Boer Boris te takelen of hijsen.
Ze hebben met verschillend constructiemateriaal daken gebouwd waarop Knol echt kon staan en moesten hierbij goed samenwerken.
De hilarische denksleutel: toch liever een koe of een paard voor Sinterklaas leverde hele creatieve tekeningen op.
Ik vind dit LIfT project een hele waardevolle aanvulling en kan het iedereen aanraden.
Nena Heesakkers –
Een mooie aanvulling op het reguliere project van ‘Boer Boris – een paard voor Sinterklaas’. Ik zette de producten in bij groep 1 t/m 4 en dit L.I.F.T. pakket zorgde voor een beter aansluiting bij de oudere kinderen. Ook al was het bijzonder om te observeren dat de kleuters bij de denksleutels vaker creatievere gedachtes hadden dan de middenbouw kinderen. Ik zet graag denksleutels in, dus de inspiratie uit dit pakket was erg fijn!
De activiteit ‘Oefenen’ was erg mooi om inzichtelijk te maken: wat willen de kinderen leren en hoe vaak moeten ze dit oefenen willen ze het beter onder de knie hebben.
Ik maakte van het activiteitenblad een memorie en de kinderen wilden vaker de perspectieven foto’s bij elkaar zoeken! Dan is de activiteit geslaagd!