Dit bewegend leren spellenpakket voor kleuters en groep 3 bevat 40 activiteiten rondom het domein meten en meetkunde, voor zowel binnen als buiten.
Bewegend leren krijgt steeds meer een plek binnen het onderwijs in Nederland. Veel leerkrachten zijn op zoek naar manieren om doelen aan te bieden zonder het gebruik van een methode. Met dit spellenpakket helpen we je op weg.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Kleuteruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Linda Mooijekind –
Een heel fijn pakket met super veel suggesties om te doen rondom bewegend leren – meten en meetkunde. Bewegend leren probeer ik zoveel mogelijk toe te passen in mijn onderwijs. Hoe fijn is het dan als er een project is dat je zo kunt pakken en gebruiken! Wij hebben dit project gebruikt tijdens ons project ‘meetkunde in de dierentuin’, maar je kunt deze activiteiten het gehele jaar inzetten. Fijn dat er ook differentiatie in de activiteiten zit, zodat je ze met groep 1 t/m 3 kunt doen. Eigenlijk zou iedere leerkracht dit pakket moeten hebben, in ieder geval moeten proberen, want het enthousiasme spatte er van af tijdens de activiteiten!
Ellen –
Zoek je naar makkelijk in te zetten activiteiten passend bij het domein meten en meetkunde?
De activiteiten in dit pakket maken mij én de kinderen blij. De kinderen werken er graag mee, omdat ze lekker actief bezig zijn; in de klas of gang, in het speellokaal of op het plein. En zo onbewust veel leren.
k word er blij van, omdat het makkelijk in te zetten is. De materialen heb je veelal op school en anders zijn ze bijgevoegd in de bijlagen.
In het pakket is rekening gehouden met differentiatie: het doel bevat subdoelen voor groep 1/2 en 3. De activiteiten die zich richten op groep 3 of sterkere kleuters zijn duidelijk weergegeven met een eigen icoon. Erg overzichtelijk.
Dit fijne, bewegend leren pakket is het hele jaar door in te zetten!
Janneke –
Bewegend leren is belangrijk in mijn onderwijs. Dit pakket is daar een mooie aanvulling op.
De bewegend leren activiteiten in dit pakket zijn geschreven op de SLO doelen binnen het domein meten en meetkunde. Ieder doel bevat subdoelen voor groep 1/2 en 3. De activiteiten speciaal voor groep 3 of sterkere kleuters zijn duidelijk weergegeven met een eigen icoon. Dat vind ik erg fijn en overzichtelijk.
Per doel zijn meerdere activiteiten duidelijk beschreven. Als leerkracht kun je kiezen welke activiteit je wilt uitvoeren en wat het beste bij jouw les past. De materialen die je nodig hebt heeft iedereen op school, anders zijn de bijgevoegd in de bijlagen.
De activiteiten zijn overal uit te voeren, speelzaal, de klas of op het schoolplein.
Ik gebruik dit pakket het hele jaar door. Wanneer ik met meten en meetkunde in de klas aan de slag ga pak ik dit pakket erbij. Het brengt me op nieuwe ideeën en geeft me houvast. Maar dat vind ik nog niet eens het belangrijkste. De kinderen vinden deze activiteiten leuk en zijn enthousiast. Daardoor merk ik dat ze er meer van opsteken dan alleen op de stoel te zitten in de klas.
Dit pakket is echt een aanrader!
jamiedehart94 –
Dit spellenpakket biedt mooie handvatten om het bewegend leren bij kleuters op te pakken. Het pakket bevat allerlei activiteiten bij de verschillende domeinen van meten en meetkunde. Per domein zijn er 4 tot 8 activiteiten die je met de kinderen kunt doen. Dit zijn activiteiten die elkaar niet perse op hoeven te volgen. Zelf kies ik af en toe een activiteit bij het doel dat ik op dat moment wil aanbieden. Er is rekening gehouden met differentiatie, zo is er ook aan de doelen van groep 3 gedacht.
Zoals de titel al aangeeft, staat bewegen centraal. Lekker naar het schoolplein en daar rennen, springen en rekenen! Tijdens de spellen zijn de kinderen ontzettend betrokken en kan iedereen actief meedoen. De kinderen vragen nu regelmatig ‘Gaan we weer buiten rekenen?’