Een 129 pagina’s tellend project van vier weken met reken-, taal- en overige activiteiten bij het boek ‘Het cijferwinkeltje’ van Marianne Busser en Ron Schröder. Dit goed gevulde pakket bestaat uit:
– 13 rekenactiviteiten
– 12 taalactiviteiten
– sociaal-emotionele activiteiten
– motorische activiteiten
– knutselactiviteiten
– start- en afsluitende activiteiten
– suggesties voor de hoeken
– heel veel bijlagen!
Bekijk ook eens de video over dit product.
*** Let op! De aanschaf van deze digitale download geeft standaard gebruiksrecht voor slechts één persoon / individuele leerkracht of één klas binnen een school. Gebruik je het materiaal in meerdere klassen op school? Dan dien je meerdere licenties aan te schaffen. Het aantal benodigde licenties kun je selecteren voordat je het product in je winkelmand plaatst. Digitale Kleuteruniversiteit materialen mogen zonder geldige licentie niet worden gedeeld.
Download hier de lesdoelen van dit project.
Koop het bijbehorende boek rechtstreeks bij onze partner Leesvink:
Caroline Farret Jentink (geverifieerde eigenaar) –
Lekker groot pakket met heel veel ideeën.
De eerste keer dat ik hem gebruikte was in een instroomgroep en hiervoor heb ik veel lessen aangepast.
De kinderen waren enthousiast!
De jaren er na heb ik het vooral als bronnenboek gebruikt.
Ook die keren waren de kinderen altijd enthousiast over de les die bij het boek hoorde.
Yvonne (geverifieerde eigenaar) –
Ook wij vinden het een fijn project. Eerder hebben we ook al het Letterwinkeltje van opa Brom gedaan. Het cijferwinkeltje sluit hier mooi op aan. Er zijn ontzettend leuke activiteiten bedacht rondom het boek. Ze zijn duidelijk beschreven en er staat ook goed bij vermeld wat er allemaal nodig is. De kinderen worden ondergedompeld in allerlei aspecten van o.a. beginnende gecijferdheid, maar wel op een leuke manier. De betrokkenheid is hoog.
Agnes (geverifieerde eigenaar) –
Wat een super project! Wij kwamen er achter dat onze kleuters moeite hadden met cijfers en zijn door middel van dit project daarmee aan de slag gegaan. Ik heb den groep met instroom. Op een spelende manier raken de leerlingen bekend met cijfers en willen ze zelf steeds meer leren. Het was altijd druk bij ons in het cijferwinkeltje. Er zitten heel veel taal- en rekenlessen in, maar ook suggesties voor de hoeken en werklessen. Iedere les was de betrokkenheid groot. Ze leren niet alleen tellen, maar ook met geld omgaan, tellen met het telkonijn en de voorraad te checken van de winkel. Maar ook leren ze welke rollen er zijn in een winkel en hoe je je moet gedragen binnen die rol. Een erg leuk project waar je lang aan kunt werken. Wij hadden er drie weken voor staan, maar dat hadden er gerust vier of vijf kunne zijn!